تقسیم غیرمستقیم هسته سلول حیوانات

تقسیم غیرمستقیم هسته سلول حیوانات

رویدادها در طول میتوز

اینترفاز: سلول ممکن است در این مرحله به نظر می رسد غیر فعال، اما آنها کاملا مخالف هستند. این طولانی ترین دوره از چرخه سلولی کامل در طی آن DNA تکرار، شکاف centrioles است، و پروتئین ها به طور فعال تولید می شود. برای توضیحات کامل از وقایع در اینترفاز، در مورد به عنوان خوانده شده چرخه سلولی .

مرحله اولیه تقسیم سلولی: در طول این مرحله میتوزی اول، هسته محو و کروماتین (تکرار DNA و پروتئین در ارتباط است) متراکم به کروموزوم. هر کروموزوم تکرار شامل دو کروماتید، هر دو با اطلاعات ژنتیکی یکسان است. میکروتوبول ها از اسکلت سلولی، مسئول شکل سلول، حرکت و اتصال به سلول های دیگر در اینترفاز، پیاده کردن. و بلوک های ساختمانی از این میکروتوبول ها استفاده می شود به رشد دوک میتوزی از منطقه از centrosomes.

پرومتافاز: در این مرحله پاکت هسته ای معافیت های پایین است به طوری که دیگر یک هسته قابل تشخیص وجود دارد. برخی از فیبرهای دوک میتوزی از centrosomes کشیده و متصل به kinetochores، بسته نرم افزاری پروتئین در منطقه سانترومر در کروموزوم که در آن کروماتید خواهری می پیوست. الیاف دوک نخ ریسی دیگر کشیده اما به جای اتصال به کروموزوم، همپوشانی یکدیگر در مرکز سلول.

متافاز: تنش اعمال شده توسط الیاف دوک نخ ریسی راستا تمام کروموزوم ها در یک هواپیما در مرکز سلول.

آنافاز: الیاف دراز و باریک کوتاه، kinetochores جدا، و کروماتید (کروموزوم دختر) از هم جدا کشیده و شروع به حرکت به قطب سلول.

تلوفاز: کروموزوم دختر در قطب رسند و الیاف دراز و باریک است که آنها را از هم جدا کشیده اند ناپدید می شوند.

Cytokinesis: الیاف دوک به کروموزوم ها متصل نیست شروع از شکستن تا فقط آن بخش با هم تداخل سمت چپ می باشد. در این منطقه به کلیوز است که یک حلقه انقباضی سلول به دو سلول دختر است. پس از آن میکروتوبول ها را به اسکلت سلولی جدید برای بازگشت به اینترفاز سازماندهی مجدد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

موضوعات وب
نويسندگان